ALERGIE NA KRAVSKOU BÍLKOVINU

Alergie na kravskou bílkovinu je nejčastější potravinová alergie u dětí do 3 let. Postihuje asi 1-3 % kojenců převážně do 3 měsíců věku. Projevy alergie jsou různé. Mezi nejčastější patří hlen a krev ve stolici a také dlouhodobý průjem. Méně často se projevuje ekzémem nebo kopřivkou, ale také otoky. Jedná se o alergii nestálou to znamená, že může zmizet. U dětí do 1. roku je to až v 50 % případů a u dětí do 6 let je to až 90 % případů.

U malé byla tahle alergie prokázaná kolem 1 měsíce. Už po narození malá byla hodně plačtivá, měla průjem s hlenem a malé nitky krve, bříško měla oteklé a hodně plynaté. Často se kroutila v křečích a svíjela se bolestí. Další indícií bylo, že tuhle alergii v dětství měl i můj brácha. Po poradě s naší doktorkou jsem zahájily eliminační dietu, kdy jsem vyřadila veškeré mléčné výrobky. A nasadila vápník v tabletách. Příznaky po cca dvou až třech týdnech slábly a po necelých dvou měsících byla malá bez problémů.

Přešla jsem tedy na rostlinnou stravu a tu jsem podávala i malé při zavádění příkrmů, které jsme začaly podávat mezi 4-5 měsícem. Rostlinné mléka a výrobky z nich jsem malé pomalu zaváděla mezi 6-7 měsícem, bez problémů přijala vše. Žádná další potravinová alergie se u ní už neprojevila. 

Do roku jsme malou držely striktně na bez-mléčné dietě, pak jsme zkoušely asi tři dny zavádět mléko v podobě jogurtu, to nám ukázalo, že alergie stále přetrvává, ale není už tak silná. Dostavilo se jen zvracení a dlouhodobý průjem, s oteklým bříškem. Vymizel hlen a krev ze stolice. Znovu jsme zpět nastavily bez-mléčnou dietu, abychom malou zase stabilizovaly. Další pokus jsme opakovaly asi o tří měsíce později. Jen jsme na místo jogurtu jako u prvního pokusu malé daly sušenky s obsahem másla. A ty nám přijala bez problémů. 

Teď je malé 16 měsiců a jsme ve stavu, kdy zvládne mléko v menší míře jako jsou sušenky, různé piškoty a další. Na co nám stále reaguje je mléko samotné, jogurty a sýry. A pořád hlídáme i množství které s ní, protože i to ji umí pěkně pozlobit. 

papa 
Hevi a Luci

Komentáře

  1. Moja zlatá :( Držím vám palce, nech sa s tým popasujete! Je rozkošná ❤

    Blog de la Licorne * Instagram * We♥It

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Hevi,
    fakt to nemáte jednoduché, ale jsem ráda, že malá je už v pořádku. Těším se na další články, nevadilo by mi ani, kdyby se tu později objevily i nějaké ty kosmetické:-) Měj se krásně!
    Hanka z blogu ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani, děkujeme. neboj určitě objeví. jen už to nebude asi tak hojně jako dříve :-)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář :-)